Երևան, 19.Ապրիլ.2024,
00
:
00
ՄԵՆՅՈՒ
Մաքուր ապատեղեկատվություն է. Պետդեպը՝ Բրյուսելում ՀՀ-ի հետ ռազմական փաստաթուղթ ստորագրելու պնդումների մասին Ինչպես է մոլորեցնում Փաշինյանը. Ոսկեպարում մի բան է ասում, Բերքաբերում՝ այլ Չինական ալյումինն ու ԱՄՆ արևային էներգիայի ապագան Ինչո՞ւ է կեղծիք տարածում ու մեկնաբանում ՌԴ ԱԳՆ խոսնակը Իրանի միջուկային օբյեկտներին ոչ մի վնաս չի հասցվել. ՄԱԳԱՏԷ-ն՝ Իսրայելի հարվածի մասին Հանքարդյունաբերության ոլորտի առաջատարները սոցիալական լուրջ ծրագրեր են իրականացնում. Հայկ Ակարմազյան Կբացվի քանդակագործ Մկրտիչ Մազմանյանի ցուցահանդեսը՝ նվիրված Շառլ Ազնավուրին Ավետիք Չալաբյանը 1 մլն դրամ է փոխանցել Սամվել Վարդանյանի գրավի համար «Միր» քարտերից հրաժարվելն առաջին հերթին հարվածել է թոշակառուներին Գործող իշխանությունը լրջորեն մտահոգված է Արշակ Կարապետյանի քաղաքական հայտից


«Իմ ռազմի դաշտն արվեստն է». նկարչուհի Լիլիթ Նշանին ասում է՝ իր արվեստը սիմվոլիզմի մեջ է. «Փաստ»

Հարցազրույց

«Փաստ» օրաթերթը գրում է

2022 թ. ապրիլին հեղինակավոր փորձագետ, արվեստաբան և արվեստի պատմության գիտակ Պատրիկ Քենումը իր պաշտոնական հրապարակմամբ հայտարարել է գեղանկարչության մեջ նոր ուղղության մեկնարկի մասին՝ Լիլիթ Նշանիին կարգելով նոր՝ «Արևել յան նեոսիմվոլիզմ» կոչվող արվեստի ուղղության հիմնադիր-նկարիչ։ Սա Լիլիթի հետ զրուցելու առիթ դարձավ: Նշում է՝ իր համար մեծագույն պատասխանատվություն է որևէ ուղղության հիմնադիր ճանաչվելը:

«Պատասխանատվություն է նաև այն առումով, որ ներկայացնում եմ ոչ միայն իմ ազգը, այլ նաև արևել յան նոր արվեստի նոր ընկալումներն այս պահի դրությամբ: Ունեմ պատասխանատվություն էլ ավելի բարձրացնել իմ արվեստի որակը, մյուս կողմից՝ ստեղծել ինֆորմացիոն հոսքեր, որոնք կկարողանան կապել այն մարդկանց, որոնք ունեն գաղափարական նույն մոտեցումները և գաղափարական կանչն արվեստի մեջ ինքնարտահայտվելու ազգային, տոհմային, արմատական սիմվոլիզմով, որովհետև արևելյան նեո սիմվոլիզմն արևելյան իմաստությունների վերադարձն է: Հուսով եմ՝ աշխարհին փոխանցել իմ ազգային ավանդույթների, պատմվածքների իմաստությունը, կյանքի և վերածննդի հավերժական պատկերացումները, առաքելությունն ու ավանդույթները, գեղեցկությունն ու համընդհանուր ճշմարտությունները»,-«Փաստի» հետ զրույցում ասում է Լիլիթը:

Արվեստի մեջ մանկուց է, դպրոցական տարիներին հաճախել է Գեղագիտության ազգային կենտրոն՝ Սամվել Բաղդասարյանի արվեստանոց, սակայն կյանքը՝ մոտ տասը-տասնհինգ տարի նրան այլ ուղղությամբ է տարել: «2017 թ.-ին «Leadership coaching» ծրագրի էի մասնակցում, որը միտված էր ղեկավար պաշտոններ ունեցող անձանց մեջ տարբեր հատկությունների բացահայտմանն ու զարգացմանը: Նման ծրագրերը սկսվում են թեստով, այն անցնելուց հետո դասավանդողն ինձ ասաց՝ եթե չվերադառնամ արվեստին, իմ անհատական մասնագիտական աճը կկանգնի, որովհետև, ինչպես ինքը մեկնաբանեց, «ներքին երեխայի լաց կա, նա ինձ մեղադրում է, որ թողել եմ արվեստը»»,-պատմում է զրուցակիցս, չնայած որ այդ «դադարի» տարիներին ժամանակ առ ժամանակ ստեղծագործել է բացառապես անհատական հավաքածուների համար:

«2017 թ.ին տեղի ունեցած այս զրույցից հետո վերադարձա արվեստ՝ վերականգնեցի ամեն օր նկարելու պրակտիկան: Արվեստի մեջ երկրորդ շնչառությունը բացվեց: Սկզբում դրանք գունանկարի էտյուդներ էին, հետո արդեն վերածվեցին ավելի բարդ ստեղծագործությունների: Շատանում էին նաև խթանները, որոնցից ամենամեծը թերևս պատերազմն էր: Դադիվանքի ուխտագնացության ժամանակ շատ հստակ հասկացա, որ բոլորս ունենք մեր ռազմի դաշտը, իմն արվեստն է և ոչ այն, ինչով մինչ այդ զբաղվում էի»,-նշում է նա:

Լիլիթն ասում է, որ իր արվեստը՝ սկսած առաջնային գծանկարներից մինչև վերջին շրջանի նկարների մեծ մասը, սիմվոլիզմի մեջ է: «Դրա առաջին գաղափարախոսությունը, բացի ռեալիզմից դեպի մտացածին ու խորհրդավոր աշխարհի ներկայացումը, ներքին երկխոսությունն է, երկխոսություն է նաև նկարչի և նկարը դիտողի միջև: Գեղարվեստը մի կողմից երկխոսություն է, մյուս կողմից՝ ունիկալ փորձառնություն: Բացի դա, մի կողմից սա նկարչի փորձառնությունն է իր միտքը նկարի միջոցով հասցնելու, որովհետև սիմվոլիզմը թաքնված մտքերի ու մեսիջների անսահման հորձանուտ է, մյուս կողմից՝ նկարը դիտողի փորձառնությունն է, թե ինչ է նա տեսնում, հասկանում և զգում: Երկու պարագայում էլ մշակութային պատրաստվածությունը պարտադիր է: Եթե խոսում ենք բարձրարժեք արվեստի մասին, ապա այն ստեղծողը և այն «սպառողը» պետք է լինեն ինտելեկտուալ որոշակի որակների ու մակարդակի տեր, որպեսզի դիտողը հասկանա նկարի սյուժետը, սիմվոլիզմը, գունային խաղը և այլն»,-ընդգծում է նկարչուհին:

Խոսեցինք նաև արվեստի տարբեր ճյուղերի և դրանց ներկայացուցիչներին հասարակությանը «ծանոթացնելու» անհրաժեշտության մասին: Լիլիթը կարծում է, որ արվեստի աշխարհը շատ դանդաղ աշխարհ է: «Այնտեղ պրոցեսները և ինֆորմացիոն հոսքերը շատ դանդաղ են տեղի ունենում: Բացի դա, հայկական իրականության պարագայում վերջերս տեղի ունեցող իրադարձությունները տեղեկատվական բավականին մեծ ծանրաբեռնվածություն են առաջացնում և մշակույթը կարծես երկրորդ պլան է մղվում»,-հավելում է զրուցակիցս:

Խնդիրների մասին: Նկարչուհու կարծիքով՝ խոչընդոտներ կան ցանկացած ոլորտում, մշակույթը բացառություն չէ: «Հայաստանում և արտերկրում շփվում եմ մշակույթի մարդկանց հետ, նկատում՝ հիմնական խնդիրն այն է, որ արվեստի մարդիկ դժվարանում են մենեջմենթի, ադմինիստրատիվ և այլ հարցերում: Հայաստանում բավականին թույլ են զարգացած մշակութային ինստիտուցիոնալ կառույցները: Կան ակտիվ մարդիկ, որոնք փորձում են ինչ-որ բան անել այս ոլորտում, բայց իրենք շատ քիչ են, բացի դա, չկա նաև «սովորություն» նրանց դիմելու և վստահելու, գուցե նաև իրենք չեն կարողանում իրենց ծառայությունները ճիշտ ներկայացնել: Ինձ համար բավականին հեշտ է, քանի որ երկար ժամանակ նաև արտերկրում զբաղվել եմ բիզնեսով, կառավարչական բավականին փորձ ունեմ, խոչընդոտները քիչ են, բայց միայն իմ օրինակով չեմ ցանկանա խոսել, քանի որ ստացվում է, որ ավելի շատ բացառություն եմ, քան օրինաչափություն: Արվեստի մարդուց պահանջվում է ստեղծել արվեստի գործ և զարմացնել աշխարհին: Պետք է լինեն պետական ու մասնավոր կառույցներ, որոնք մեր մշակույթը կհրամցնեն աշխարհին և այդ գործը չթողնեն բացառապես արվեստագետի վրա: Ի վերջո, հենց մեր մշակույթով ենք կարողացել զարմացնել աշխարհին»,-եզրափակում է Լիլիթ Նշանին:

ԼՈՒՍԻՆԵ ԱՌԱՔԵԼՅԱՆ

Մանրամասները՝ «Փաստ» օրաթերթի այսօրվա համարում

Մաքուր ապատեղեկատվություն է. Պետդեպը՝ Բրյուսելում ՀՀ-ի հետ ռազմական փաստաթուղթ ստորագրելու պնդումների մասին Ինչպես է մոլորեցնում Փաշինյանը. Ոսկեպարում մի բան է ասում, Բերքաբերում՝ այլ Չինական ալյումինն ու ԱՄՆ արևային էներգիայի ապագանԻնչո՞ւ է կեղծիք տարածում ու մեկնաբանում ՌԴ ԱԳՆ խոսնակը Իրանի միջուկային օբյեկտներին ոչ մի վնաս չի հասցվել. ՄԱԳԱՏԷ-ն՝ Իսրայելի հարվածի մասին Հանքարդյունաբերության ոլորտի առաջատարները սոցիալական լուրջ ծրագրեր են իրականացնում. Հայկ ԱկարմազյանԿբացվի քանդակագործ Մկրտիչ Մազմանյանի ցուցահանդեսը՝ նվիրված Շառլ Ազնավուրին Ավետիք Չալաբյանը 1 մլն դրամ է փոխանցել Սամվել Վարդանյանի գրավի համար«Միր» քարտերից հրաժարվելն առաջին հերթին հարվածել է թոշակառուներին Գործող իշխանությունը լրջորեն մտահոգված է Արշակ Կարապետյանի քաղաքական հայտից Ջուր չի լինելուԿայացել է «Բադալյան եղբայրներ» ընկերությունների խմբի մեջ մտնող ֆինանսական կազմակերպությունների տարեկան ժողովը Ալ Ֆաթեհը հաղթեց Ալ Ռաեդին․ Սելերայանը՝ գոլի հեղինակ (տեսանյութ) Դոլարն ու ռուբլին էժանացել են․ փոխարժեքն՝ այսօր Աքորի գյուղի տներից մեկի մոտակայքում այրվել է չգործող պահեստ «Ապրելու երկիր» կուսակցության համար անընդունելի է Հայաստանի Հանրապետության առկա տարածքի որևէ հատվածից միակողմանի զիջումը Պատկերացրեք, որ 700 մլն դոլարը ոչ թե տոկոս ենք փակում, այլ պետական գործարաններ հիմնում. Նաիրի ՍարգսյանDօing Digital 2024 համաժողովի հովանավորներ Fastex-ը, Ucraft-ը և Hoory-ն հատուկ մրցանակների են արժանացել Հայաստան-Ադրբեջան կոնֆլիկտը Հայաստանի՛ վերացման շուրջ է. Ավետիք Չալաբյան Վայոց ձորի մարզում իրանական համարանիշերով բեռնատար «Mercedes»-ը կողաշրջվել է. ճանապարհի մի հատված փակվել է Amio Visa Signature Business քարտ. Երբ հնարավորությունները սահմաններ չունեն Ստեղծվել է «Դիվանագետների համահայկական խորհուրդ» ՀԿ-ն, հիմնադիրներն ասուլիս կտանՀանգամանքներն, ինչի հետևանքով խաղաղապահ ուժեր էին մտցվել Արցախ, այլևս գոյություն չունեն. Նիկոլայ Սիլաև Ես չեմ տեսել թուրք, ում կասեն հայ ու դրանից նա չի վիրավորվի. Արշակ Կարապետյան Սիսիանի ոստիկանները հետախուզվողի է հայտնաբերել Արարատում Ադրբեջանն էթնիկ զտումներ է իրականացրել Լեռնային Ղարաբաղի հայերի նկատմամբ․ Ջուդի Չու ՀԱՊԿ-ում, եթե մի պետություն եղել է,որ սատարել է Ադրբեջանին` դա Ղազախստանն է.Էդուարդ ՇարմազանովԱրևմուտքը ոչնչացնում է Հայաստանում ազգային ամեն ինչ. Հայաստանին վերապահված է միայն գործիքի դեր. ՌԴ ԱԳՆԳագիկ Սուրենյանը՝ տարվա եղանակների փոփոխության մասին Հայաստանին չնչին գումար է հատկացվում, որը վարչախմբի կողմից ներկայացվում է իբրև ահռելի մի օգնություն ՀՀ իշխանություններից ակնկալում ենք հստակ արձագանք սրա վերաբերյալ. Զախարովան՝ Հայաստան-ԵՄ-ԱՄՆ համաժողովում ռազմաքաղաքական պայմանավորվածությունների մասին Օդի ջերմաստիճանը կբարձրանա Զարգացման մի ամբողջ դարաշրջանի խորհրդանիշը՝ մագնիտոֆոն. «Փաստ»Միհրան Պողոսյանի գլխավորած կուսակցությունը Բեռլինում գրասենյակ կբացի ՊԱՏՄՈՒԹՅԱՆ ԱՅՍ ՕՐԸ (18 ԱՊՐԻԼԻ). Բողոքի ակցիան «տեղափոխվել» է նախագահի նստավայրի մոտ. «Փաստ»«Լունապարկում» 1-ամյա երեխան ընկել է ատրակցիոնից Ստեղծվել է գաջեթ, որը մաքրում է արևային մարտկոցները դրանց արդյունավետությունը բարձրացնելու համար«Ցեղասպանություն. հիշողություն և կանխարգելում» խորագրով կոնֆերանս՝ ՄոսկվայումՉնայած «թերագնահատված» լինելուն, շարունակում են դանդաղորեն խզել հարաբերությունները. «Փաստ»Team-ը դարձել է CaseKey կրթական ակադեմիայի գործընկերը Փաշինյանը վախեցե՞լ է, թե՞ կրկին փորձում է շեղել տավուշցիների ուշադրությունը ԵՄ-ի ու ԱՄՆ-ի ներկայացուցիչների հետ կայացած հանդիպումները չեն արդարացրել Երևանի սպասելիքները. «Փաստ»ԱՄՆ-ն չի տեսել որևէ վկայություն, որ ՌԴ զինծառայողները ներդրում ունենան Հրվ. Կովկասում ավելի կայուն և խաղաղ իրավիճակի հաստատման հարցում. Պետդեպը՝ խաղաղապահների դուրսբերման մասին Դուբայի օդանավակայանում քաոսային վիճակ է ստեղծվել փոթորկի և հեղեղների հետևանքով«Ռոբիս ապրեցնելը դարձավ իմ կյանքի շարժիչ ուժը». Ռոբերտ Հայրապետյանն անմահացել է 2022 թ. սեպտեմբերի 13-ին Իշխանասարում. «Փաստ»Ծեծված երիտասարդին նոր մեղադրանք են առաջադրել. Փաշինյանը գնում է վա-բանկ՝ իր թիմը կուռ պահելու համար Բժշկական օգնության և սպասարկման մի շարք տեսակների համար սահմանված տեխնիկական և կադրային պահանջները կվերանայվեն. «Փաստ»Փաշինյանը գնում է բոլորովին հակառակ ուղղությամբ՝ նոր վտանգների տակ դնելով Հայաստանը. Արշակ Կարապետյան Ո՞ւմ օրակարգն են սպասարկում. «Փաստ»Մինչև 1% cashback Wildberries-ում IDBank-ի քարտով վճարելիս