Երևան, 06.Հունիս.2023,
00
:
00
ՄԵՆՅՈՒ
«Միայն հալվա ասելով՝ բերանը չի քաղցրանում». պետք չէ թշնամու օրակարգը առաջ մղել․ «Փաստ» Այլընտրանքը ներառում է պայքար Հայաստանի իրական ինքնիշխանության համար․ «Փաստ» «Ես չեմ կարող այնքան շատ խմել». քաղաքագետը՝ Փաշինյանի գործողությունների տարօրինակությունների մասին․ «Փաստ» Նվաստացուցիչ խաղաղություն ձեռք բերելու պարծանքը պարզապես պատմությունը չիմանալու հետևանք է «JINJ մարդիկ» հրավիրում են Վանաձոր՝ մասնակցելու արվեստաշատ ցուցահանդես-համերգի․ «Փաստ» «Զուսպ էր, համեստ, խելացի ու հավասարակշռված». Սլավիկն օգնության է հասել շրջափակման մեջ ընկած ընկերներին և զոհվել Հադրութում․ «Փաստ» Դիվանագիտական, արարողակարգային ուղերձներն ու հեռուն գնացող հավակնությունները․ «Փաստ» «Եթե նուրբ հարցերի շուրջ անլուրջ վերաբերմունքը շարունակվի, աղետալի հետևանքներ են լինելու»․ «Փաստ» «Կրկին գործ ունենք կեղծիքների հետ. ներկայացված թվերը, տնտեսական ու հարկային քաղաքականությունը միֆեր են»․ «Փաստ» Իսկ Արցախը հանձնելու և Հայաստանը կտոր-կտոր անելու մանդատ ունե՞ք․ «Փաստ»


Ռեակտիվ ինքնաթիռ. գաղափար, որ գրեթե միաժամանակ է առաջացել աշխարհի տարբեր երկրներում. «Փաստ»

Lifestyle

«Փաստ» օրաթերթը գրում է

Ռեակտիվ ինքնաթիռը օդանավ է, որը թռչում է ռեակտիվ շարժիչների կիրառմամբ: Դրանք կարող են լինել տուրբոռեակտիվ, ուղիղ հոսքի, իմպուլսային տիպի, հեղուկային։ Նաև ռեակտիվ ինքնաթիռները կարող են ունենալ հրթիռային շարժիչներ։ Ժամանակակից աշխարհում ռեակտիվ շարժիչով ինքնաթիռները բոլոր ժամանակակից ինքնաթիռների մեծ մասն են կազմում: Հետաքրքիր է, որ ինքնաթիռի վրա ռեակտիվ շարժիչ տեղադրելու գաղափարը գրեթե միաժամանակ է առաջացել աշխարհի տարբեր երկրներում: Ռուսաստան, Ֆրանսիա, Անգլիա, Գերմանիա. այս բոլոր երկրների գիտնականները 1865-1880 թվականների ժամանակային միջակայքում փորձել են ստեղծել ռեակտիվ ինքնաթիռներ: Սակայն այն ժամանակ այդ գաղափարի իրականացումը տեխնիկապես անհնարին էր, և դրան ավելի ուշ են վերադարձել։

Աշխարհում ռեակտիվ ինքնաթիռների պատմության սկիզբը համարվում է 1910 թվականը, երբ ռումինացի ինժեներ Անրի Կոնադան ինքնաթիռ է ստեղծել մխոցային շարժիչի հիման վրա։ Ստանդարտ մոդելներից տարբերությունն այն է եղել, որ օգտագործվել է թիակային կոմպրեսոր, որը շարժման մեջ էր դնում մեքենան: Հետպատերազմյան շրջանում այդ ինժեները սկսել է հատկապես ակտիվորեն պնդել, որ իր ապարատը հագեցած է եղել ռեակտիվ շարժիչով, թեև ի սկզբանե նա բացարձակ հակառակն էր ասում։ Ուսումնասիրելով Կոնադայի առաջին ռեակտիվ ինքնաթիռի կառուցվածքը՝ կարելի է մի քանի եզրակացություն անել: Նախ՝ մեքենայի կառուցվածքի առանձնահատկությունները ցույց են տալիս, որ առջևում տեղադրված շարժիչը և դրա արտանետվող գազերը կսպանեին օդաչուին:

Իրադարձությունների զարգացման երկրորդ տարբերակը կարող էր լինել ինքնաթիռի հրդեհը։ Եվ իրոք, առաջին փորձարկման ժամանակ ինքնաթիռի պոչի հատվածը ոչնչացել էր հրդեհից։ Ինչ վերաբերում է ռեակտիվ ինքնաթիռներին, որոնք արտադրվել են 1940-ականներին, ապա դրանք ունեցել են բոլորովին այլ կառուցվածք, երբ շարժիչը և օդաչուի նստատեղը հեռացված են միմյանցից, որի արդյունքում ապահովված է անվտանգությունը: Այնտեղ, որտեղ շարժիչի բոցը շփվում է ֆյուզել յաժի հետ, տեղադրված է հատուկ ջերմակայուն պողպատ, որպեսզի վնասվածք չհասցվի օդաչուին կամ վնաս չպատճառվի ինքնաթիռի կորպուսին։ He 178 անվանումով գերմանական ծագման առաջին ռեակտիվ շարժիչով ինքնաթիռը օդ է բարձրացել դեռ 1939 թվականին: 1941 թվականին էլ բրիտանացի կոնստրուկտորների նմանատիպ Gloster E.28/39 կոչվող ապարատն է բարձրացել երկինք:

Ճապոնական «Օկա» օդանավը՝ Ցու-11 շարժիչով, նախատեսված է եղել մեկանգամյա օգտագործման համար, քանի որ այն ռումբ ինքնաթիռ էր, որի մեջ գտնվում էր կամիկաձե օդաչուն։ Ֆրանսիայից փոխառված տեխնոլոգիայի շնորհիվ ամերիկացիները կարողացել են ստեղծել սեփական ռեակտիվ շարժիչով ինքնաթիռը՝ Bell P-59–ը: Այդ մեքենան ուներ երկու ռեակտիվ շարժիչ։ Առաջին անգամ այն թռիչքուղուց օդ է բարձրացել 1942 թվականի հոկտեմբերին։ Հարկ է նշել, որ այդ մեքենան բավականին հաջողված էր, և իրականացվել է դրա սերիական արտադրություն։ ԽՍՀՄ-ում առաջին ռեակտիվ ինքնաթիռը ՄիԳ-9-ն էր։ Այն իր առաջին թռիչքը իրականացրել է 1946 թվականին: Ընդհանուր առմամբ, գործարաններից դուրս է եկել նման 602 ինքնաթիռ։ Ներկայում աշխարհի տարբեր երկրներում արտադրվում են արդեն գերձայնային արագություն զարգացնող ռազմական ռեակտիվ ինքնաթիռներ:

Քաղաքացիական ավիացիայում ստեղծվել է գերձայնային արագությամբ թռչելու ունակությամբ միայն երկու մարդատար ռեակտիվ ինքնաթիռ։ Առաջինն արտադրվել է ԽՍՀՄ տարածքում 1968 թվականին. դա Տու144–ն է։ Այդ ինքնաթիռներից ընդամենը 16 օրինակ է արտադրվել, սակայն մի շարք վթարներից հետո մեքենան շահագործումից հանվել է։ Այդ տեսակի երկրորդ մարդատար ինքնաթիռը արտադրվել է Ֆրանսիայի և Մեծ Բրիտանիայի կողմից 1969 թվականին. դա Կոնկորդն է։ Ընդհանուր առմամբ ստեղծվել է 20 նման ինքնաթիռ, որոնք շահագործվել են 1976-2003 թվականներին։

ԿԱՄՈ ԽԱՉԻԿՅԱՆ

Մանրամասները՝ «Փաստ» օրաթերթի այսօրվա համարում

ԶՊՄԿ-ում սպորտային ավանդույթները շարունակվում են Փաստացի Արցախի, Հայաստանի իշխանությունների հետ համաձայնություն է ձեռք բերվել, որպեսզի մարդկանց շարժը ՀՀ-ից Արցախ և հակառակը տեղի ունենա ադրբեջանցիների վերահսկողությամբ. Տիգրան Աբրահամյան «ԱքսելՄոնդրիան և գործընկերներ» ընկերությունը Երևանում բացում է իր գրասենյակըԱլեն Սիմոնյանը 13 հոգանոց պատվիրակությամբ մեկնել է Լոնդոն Բելգիայում մեծությամբ երկրորդ արևային էլեկտրակայանը կկառուցվի Օստենդ-Բրյուգե օդանավակայանի մոտ «Արցախի անվտանգության և զարգացման ճակատ» հանրային շարժման խորհուրդը հայտարարություն է տարածել Հայաստանի որևէ իշխանություն իրավասու չէ Արցախի ճակատագրին վերաբերող որոշումներ կայացնել. Ռուբեն Վարդանյան Չնեղվեք սրանցից. լավ է լինելու Կապրի կղզուց՝ համաշխարհային նորաձևության ցուցադրություններ․ «Փաստ»ՊԱՏՄՈՒԹՅԱՆ ԱՅՍ ՕՐԸ (6 ՀՈՒՆԻՍԻ). Առաջին կապույտ ջինսը, «Տետրիս» խաղն ու էլեկտրական արդուկի արտոնագրումը․ «Փաստ»«Միայն հալվա ասելով՝ բերանը չի քաղցրանում». պետք չէ թշնամու օրակարգը առաջ մղել․ «Փաստ»Այլընտրանքը ներառում է պայքար Հայաստանի իրական ինքնիշխանության համար․ «Փաստ»«Ես չեմ կարող այնքան շատ խմել». քաղաքագետը՝ Փաշինյանի գործողությունների տարօրինակությունների մասին․ «Փաստ»Նվաստացուցիչ խաղաղություն ձեռք բերելու պարծանքը պարզապես պատմությունը չիմանալու հետևանք է Եվս մեկ կազմակերպություն միացավ «ՀԱՅԱՔՎԵ» նախագծի շուրջ համագործակցության հուշագրին «JINJ մարդիկ» հրավիրում են Վանաձոր՝ մասնակցելու արվեստաշատ ցուցահանդես-համերգի․ «Փաստ»Սահմանային ութ գյուղերի հանձնումով Հայաստանը կմասնատվի, կքայքայվի և կոչնչանա. Արմեն Մանվելյան «Զուսպ էր, համեստ, խելացի ու հավասարակշռված». Սլավիկն օգնության է հասել շրջափակման մեջ ընկած ընկերներին և զոհվել Հադրութում․ «Փաստ»Դիվանագիտությամբ նվաստացուցիչ խաղաղություն ձեռք բերելու պատրանքը պատմությունը չիմանալու հետևանք է. Ռուբեն Վարդանյան Հայաստանն ու Արցախը միայն Ռուսաստանի և Իրանի աջակցությամբ կարող են միշտ պաշտպանվել թշնամի Ադրբեջանից ու Թուրքիայից. Խաչիկ ԱսրյանԴիվանագիտական, արարողակարգային ուղերձներն ու հեռուն գնացող հավակնությունները․ «Փաստ»Երիտասարդության պալատը ոչ միայն իր ժամանակաշրջանի համարձակ ճարտարապետական լուծում ունեցող շենք էր, այլև Երևանի խորհրդանիշներից մեկը. Մանե Թանդիլյան «Եթե նուրբ հարցերի շուրջ անլուրջ վերաբերմունքը շարունակվի, աղետալի հետևանքներ են լինելու»․ «Փաստ»«Կրկին գործ ունենք կեղծիքների հետ. ներկայացված թվերը, տնտեսական ու հարկային քաղաքականությունը միֆեր են»․ «Փաստ»Իսկ Արցախը հանձնելու և Հայաստանը կտոր-կտոր անելու մանդատ ունե՞ք․ «Փաստ»Ամե՜ն ինչից շատ, ամե՜ն ինչից վեր, սիրում է կյանքում նա իր...․ «Փաստ»Մեղավորներ «նշանակելու» նոր շոու է սպասվում․ «Փաստ»Դատավարությունը կարող է «ռեկորդներ» գրանցել․ «Փաստ»Շառլ Միշելի հայտարարությունը մնացել է «օդո՞ւմ»․ «Փաստ»Նոր պատժամիջոց Ռուսաստանի նկատմամբ. ի՞նչ հետևանքներ կարող են լինել Հայաստանի համար․ «Փաստ»Բացառիկ․ Backstage-ը ներկայացնում է Գոռ Վարդանյանի նոր ֆիլմի՝ «Սարոյան եղբայրների» նկարահանման ամենահետաքրքիր կադրերը (տեսանյութ, լուսանկարներ) Մրցանակ՝ «կանաչ» առևտրի և «կանաչ» տնտեսությունների զարգացմանը նպաստելու համարԻնչո՞ւ է Արայիկ Հարությունյանը լեգիտիմացնում ադրբեջանական անցակետը«Մի դրամիկի ուժը»․ բարեգործում են Idram Junior-ի օգտատերերըIntent.ai-ի նորարար AdTech լուծումները Համաշխարհային էներգետիկայի մեջ ամենամեծ ներդրումները արևային ոլորտում են Շրջակա միջավայրի պահպանությունը պետք է դառնա մեր արժեհամակարգի մի բաղկացուցիչ մաս. Հասմիկ Մկրտումյան Տարանտինո և Չեխով․ երկխոսություններ ոչնչի մասին Ակբա Լիզինգի պորտֆելը ռեկորդային աճ է գրանցել «Աուդիտորների Պալատ»-ի նախագահ Նաիրի Սարգսյանի կարծիքով բենզինի գների վայրիվերումները միջազգային շուկաներում տեղի ունեցող փոփոխություններով պայմանավորելը սխալ է Պատերազմը կանգնեցնելը հնարավոր դարձավ միայն Ռուսաստանի ղեկավարության ջանքերով. Գագիկ Ծառուկյան Հայ-չինական գործընկերային հարաբերությունների զարգացումը՝ առաջնահերթություն Shtigen Group-ի համար Գյումրիում անցկացրեցինք «Հայաքվե» նախաձեռնության մարզային քարոզարշավի առաջին հանրային միջոցառումը. Ավետիք ՉալաբյանԵրևանի ժառանգության պաշտպանության կոմիտեի հայտարարությունը Երևանի 33-րդ (Ֆիրդուսի) թաղամասի առնչությամբԿարծում եմ՝ ուշադրության արժանի մոտեցում է, եթե հաշվի ենք առնում այսօրվա բանակցային տխուր իրողությունները. Մանե Թանդիլյան Բարանովիչի կենտրոնում հայտնվել է ինքնավար լիցքավորման կայան. Ո՞վ է քաղաքին նման նվեր տվել Մեր իշխանության պարագայում ընդդիմությունը պետք է գա և խելոք աշխատի․ Մեսրոպ Առաքելյան Անկլավների հանձնմամբ Նիկոլը կմասնատի Հայաստանը Չարենցն ու Տերյանը ` «Իմ» մատենաշարում«Առանց «նշաձողերի» ինքնակործան ընթացքը՝ քաոտիկ արտաքին միջավայրում» թեմայով քննարկում՝ «Վերածնվող Հայաստան» կուսակցության նախաձեռնությամբ